Otin mukaan mökille paljonkin lankoja, mutta valitettavasti krooninen ihottumani päätti ruveta hankalaksi juuri mökille päästyä, joten ensimmäiset päivät piti ottaa aika varovasti käsitöiden kannalta. Ei oo kiva, jos langat on ihan käsirasvassa....  =(

Lopettelin ensin tämän, jo kauan korin pohjalla lähes valmiina lojuneen kokeilun:

1992601.jpg

Huivin nimi on "Going to the playoffs shawl",   ja ohje on peräisin  täältä.
Lankana on Novitan Cocos, jota on nyt ollut lähes joka kaupassa alekorissa. Ostin muutaman kerän sieltä täältä, eri väreissä, ja tein huivista raidallisen. Tuo sininen on ehkä liian tumma, mut muuten toimii mielestäni ihan kohtalaisesti. vois toimia yksivärisenä ehkä paremmin. 
Tässä lähikuvaa kuviosta:

1992605.jpg

Eli tuollaista simpukkamallia. Huivi virkataan kärjestä ylöspäin, ja siitä voi tehdä niin ison kuin tykkää.

Tämä huivi ei matkalta palannut. Jätin sen tädilleni myöhäiseksi synttärilahjaksi. Ainakin hän sanoi, että tykkäsi siitä.... :-b



Tämän huivin jälkeen aloittelin varsinaista mökkikässyä, joka ei (tietenkään) valmistunut.
Lanka on minulle uusi tuttavuus,  teeteen Poppari. Miljoonat kiitokset Susulle, kun sitä minulle ehdotit!
Olen aivan ihastunut! Voiko ihanampaa lankaa ollakaan?!  Pehmeää, kevyttä, suloista!  Ja 100% maissia!

Näin pitkälle olen päässyt:

1992609.jpg

Ei, ei siitä tule lapselle liiviä. Siitä tulee itselleni tunika. Kyllä vain. Vielä minä sen valmiiksi teen, kunhan tästä kakkutilauksesta taas selviän....  =)